A 4. a osztályos tanulók egy rendkívül érdekes megfigyelést végeztek az angol természetismeret óra keretein belül. A kísérlet során babnövényeket ültettek, hogy megvizsgálják a növények növekedéséhez elengedhetetlen életfeltételeket.
A tanulók négy kontrollnövényt neveltek. Az egyik növényt elzárták a fénytől, a másikat nem öntözték, a harmadikat hideg környezetben tartották, míg a negyedik növény számára minden ideális feltételt biztosítottak: vizet, fényt és megfelelő hőmérsékletet.
Azonban a hagyományos megfigyeléseken túl két további növény különleges figyelmet kapott. Az egyik cserép oldalára az "I'm not well" (Nem vagyok jól) felirat került. A másik cserépre pedig az "I'm well / I’m perfect" (Jól vagyok / Tökéletes vagyok) mondatokat írták.
Ezek a mondatok nem csupán a babmagok belső "üzenetei" voltak, hanem a gyerekek külső véleményét is tükrözték. A tanulók minden nap megerősítették ezeket az állításokat. A "jó babot" minden alkalommal megdicsérték, amikor beléptek a tanterembe, míg a "rossz babot" alaposan leszidták.
A gyerekek nagy lelkesedéssel vettek részt a kísérletben. Bár nem tettek fel sok kérdést, érezhető volt bennük a várakozás az érdekes eredmények iránt.
Két hét elteltével a tanulók meglepő tapasztalatokat szereztek. A pozitív megerősítésekkel kezelt babok jelentősen nagyobbá és szebbé fejlődtek, míg a negatív mondatok hatására a másik növényke érezhetően visszamaradt a növekedésben.
Ez a megfigyelés elgondolkodtató módon szemlélteti, hogy a pozitív megerősítés milyen jelentős hatással lehet, még egy növény fejlődésére is.